Nytt introkurs i organisk yoga 

       lørdag 31.august kl 12 - 16

   Kurset er nå fullbooket

påmelding: post@studiospornes.no

Se høstens timeplan nederst på siden

Mari Dale er en av regionens ledende yogainstruktører og har 20 års erfaring med å skreddersy yogaøvelser som passer hver enkelt deltakers helse og kropp.

 

Mari har selv praktisert de aller fleste former for yoga i over 20 år! Hun har undervist i både klassisk, dynamisk, Ashtanga yoga med mer. Etter mange yogaerfaringer og mye inspirasjon fra dyktige instruktører verden over, har hun landet i det hun nå kaller for organisk yoga. Det er en yogaform som alle kan praktisere og ha nytte av å lære, for den er enkel å ta med seg inn i hverdagen og gjør så godt for alle slags kropper og deres små og store plager. 

 

Organisk Yoga er en bevegelig, utforskende og eksperimentell yogaform som effektivt løsner spenninger og stress i kroppen, øker bevegeligheten i ryggsøylen og styrker kjernemuskulaturen. Du får økt bevissthet om hvordan du kan benytte kroppens naturlige bevegelsesmønstre til å få en bedre og friere pust, smidigere bevegelighet i ledd og muskulatur og  kunnskap om hvordan du styrker alle kroppens sirkulasjonssystemer.  

Organisk yoga hjelper deg å forebygge rygg og nakkesmerter, i tillegg er det en trygg metode til å  lindre ryggsmerter som muskelspenninger i korsrygg og plager som sitter i og rundt hofteleddene, og i skuldre og nakkeområdet.

Deltakere som har vært på organisk yoga hos Mari understreker at de har mindre vondt i korsryggen, hodepine har forsvunnet og kroppen føles mer avspent. 

I organisk yoga benytter vi oss av skyvekraften og tyngdekraften til å åpne opp stram muskulatur i hofte, rygg og brystkasse.

En øvelse som er god å starte med er å plante den ene foten i underlaget slik at den får kraft til å skyve kroppens tyngdepunkt  over på motsatt hofte. Dette gir et godt strekk til hoftebøyeren (psoas), mage og rygg og i tillegg kan vi skyve såpass kraftig at også siden av brystkassen løftes litt fra underlaget og strekker hele veien ut i skulder og armen. Når kroppen sier ifra hit, men ikke lenger, så benytter vi et naturlig bevegelsesmønster som er å rugge, en slags risteteknikk fra foten som gjør at musklene slapper raskere av og kan etter en liten tid med rugging igjen strekkes ved hjelp av ny skyvekraft. Da opplever vi ofte å kunne gå litt lenger enn vi kunne i starten. 

Timeplan for høst 2019

10 ukers kurs  pris 2000 kr.

Drop-in er kun mulig på 

og fredager kl 14-15.15.  

Oppstart 2. september

Mandag kl 19.30 - 20.45.

Organisk/dynamisk nivå 2

FULLT!  

 

oppstart 3.september

                Tirsdag kl 09.30 - 10.45.

Organisk/rolig og styrkende.

Alle nivå. 

Oppstart 3.september

Tirsdag kl 17.30 - 18.45.

Organisk/dynamisk nivå 1

  

Oppstart 4. september

Onsdag kl 17.30 - 18.45.

Organisk/rolig antistress

   

oppstart 5.september

Torsdag kl 19.30 - 20.45.

Organisk/dynamisk nivå 1  FULLT   

Oppstart 6.september

fredag kl 10.45 - 12.00.

Organisk/rolig og styrkende.

Alle nivå  

Oppstart 6.september

fredag kl 14.00 - 15.15.

Organisk/rolig antistress      

Hvis du mister en time pga sykdom eller jobb,

så kan du få ta den igjen på andre yogatimer

innenfor samme semester


Studio Spornes bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette godkjenner du dette. Du kan lese mer om våre informasjonskapsler og hvordan vi håndterer dine personlige opplysninger i vår personvernpolicy HER.